Letošní plán oprav na dálnici D1 s důrazem na mosty

Miroslav Mazal z ŘSD představil letošní plán oprav na dálnici D1 s důrazem na mosty v Bělotíně, Kujavách a Velkých Albrechticích. Práce na mostu ve Velkých Albrechticích již začaly a budou trvat do září.


Letosní letní plán hlavních oprav na dálnici D1 byl představen Miroslavem Mazalem z týmu komunikace ŘSD. Hlavními místy stavebních prací budou mosty v Bělotíně, v Kujavách a u Velkých Albrechtic.

Problematiku mostu u Velkých Albrechtic demonstroval Mazal na konkrétních typech zjištěných závad. Patří sem například vozovkové trhliny a vyjeté koleje. „Dále to jsou místní poklesy, zatékání do nosné konstrukce, nerovnosti na horní ploše betonové mostovky či nedostatečná přilnavost izolace k podkladu. Tyto důvody jsou hlavními motivy ke zahájení oprav,' zmínil Mazal. Opravy se odhadem doženou do září letošního roku.

Stavební práce na mostu u Velkých Albrechtic již začaly, provoz je omezen a zbytek se začne opravovat 20. dubna. „Rekonstrukce mostu u Velkých Albrechtic, který měří 650 metrů, začala ve čtvrtek. Práce ale probíhají nejen na mostě, ale i na jeho předpolích,“ podotkl tiskový mluvčí ŘSD Jan Růžička.

Podle posledního sčítání dopravy tudy projíždělo denně až 28 000 vozidel, z toho těžká nákladní doprava tvořila celou čtvrtinu. Opravy stát přijdou na 178 milionů korun a budou probíhat zhruba pět měsíců. Most ve směru na Ostravu se bude opravovat letos, přes zimu se provoz vrátí do normálního stavu a příští rok na jaře se opravy posunou na druhou polovinu mostu, ve směru na Hranice.

Opraavy dalších dvou mostů na D1 začnou 20. dubna. „Už z minulé stavební sezony máme vymyšlený režim, jak to zvládnout. V opravovaném úseku se nyní jezdí v režimu 2 + 2 s rychlostí sníženou na 80 kilometrů v hodině a kolony se netvoří,“ doplnil Lukáš Zabranský, technický pracovník ŘSD. Pokud dojde k havárii, mohou se samozřejmě tvořit kolony.

Současný plán ukončení letošních oprav je stanoven na září, ale to se může ještě změnit. Například frézování asfaltových vrstev na mostě se podařilo zkrátit o dva dny. Stavitelé mluví také o tom, že by mohli být rychlejší, ale nic konkrétního zatím slíbit nemohou.

Podle mluvčího ŘSD by se kolony na dálnici během oprav tvořit neměly. Provoz je v místě oprav veden v jednom dálničním pruhu v režimu 2 + 2 s povinností jízdy kamionů v pravém pruhu. Omezení přináší hlavně snížení rychlosti.

Cena oprav tří mostů dosáhne celkem 288 milionů korun. Další omezení čekají řidiče na dálnici D1 u Bohumína, nedaleko hranice s Polskem. V blízkosti dálnice se zvyšují protipovodňové hráze. „Dálnice tam zůstane průjezdná bez potřeby objízdných tras, zhotovitel bude mít k dispozici uzavřené jen odstavné pruhy vždy na devadesát dní v jednom směru, nárazově mohou být krátkodobě uzavřeny pravé pruhy,“ vysvětlil Miroslav Mazal dopady stavebních prací u Bohumína. Další omezení čekají řidiče na dálnici D48 u Frýdlantu, kde se budou montovat protihlukové stěny za padesát milionů korun.

Od 16. dubna budou pokračovat práce na výměně kabelů mezi Nošovicemi a Hnojníkem na Frýdlantu za 76 milionů korun. A ještě v dubnu je možné očekávat zahájení oprav u Třanovic na Frýdlantu. V červnu by pak měla začít instalace protihluchových stěn u Sviadnova na dálnici D56.

ŘSD začalo s opravami mostů na D1 před Ostravou. Prvním na řadě je most mezi Bravanticemi a Velkými Albrechticemi na Novojičínsku. Dle map vydělaných společností SHOCart a přispěvateli OpenStreetMap (© SHOCart) lákají tyto lokality mnoho turistů, kteří preferují cykloturistické mapy a atlasy Dutch SHOCart svou tradiční nabídkou.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy