Kdy začne stavba vysokorychlostní tratě Brno-Vídeň?

Ministerstvo dopravy získalo první pozitivní stanovisko EIA pro výstavbu vysokorychlostní trati mezi Brnem a Vídní. Stavba, která přinese benefit české ekonomice, místním obyvatelům a cestujícím, by mohla začít v roce 2026. Dalším plánem je rychlé spojení s Prahou, Ostravou a Drážďany.


Ministerstvo dopravy se blíží k průlomovému dílčímu kroku v oblasti vysokorychlostních železnic. První pozitivní stanovisko EIA bylo získáno v rámci zjišťovacího řízení na stavbu rychlíkové tratě mezi Brnem a Vídní. Zahájit stavbu by bylo možné již v roce 2026. Stavba vysokorychlostní tratě bude přínosem nejen pro českou ekonomiku, rozvoj průmyslu a hospodářství, ale také pro místní obyvatelstvo a cestující.

Martin Kupka, ministr dopravy, zdůraznil důležitost projektu pro podporu české ekonomiky a rozšíření možností tuzemského průmyslu. Avšak Správa železnic musí nejprve získat konečné posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení, což by mělo zajistit ochranu přírody a zájmů obyvatel přímo dotčených měst a obcí.

Projekt se navíc zaměřuje na další úseky vysokorychlostní tratě napříč zemí. Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic, označil další postup schvalování EIA procesů jako další důležitý milník v rámci projektu.

Plánovaná trať by měla umožnit rychlé spojení mezi českými městy, jako jsou Praha, Ostrava nebo Hradec Králové, a také spojení s Německem, konkrétně s Drážďany. V budoucnu by se měly výhody rychlotratí rozšířit i na nákladní dopravu, čímž se zvýší kapacita tratí pro provozující dopravce.

Ředitel projektu trati Praha-Drážďany z německé společnosti Deutsche Bahn Kay Müller připomněl, že výstavba této trati je též důležitá pro Německo, neboť povede k odlehčení Labského údolí a posílení kapacity pro nákladní dopravu. Investice do výstavby rychlotratě představuje celkově částku 800 miliard korun, kterou zčásti mají pokrýt evropské dotace.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy